Cviky: Břicho

Cviků na břicho existuje velké množství. Ne všechny jsou však úplně vhodné. Pokud vás zajímá více, přečtěte si článek níže.

Funkce a posilování břišních svalů

Břišní svaly dělíme do 3 skupin: přední, boční a zadní břišní svaly.

Břišní svaly mají hned několik funkcí: Přední břišní svaly (zejména pak přímý svaly břišní) provádí ohyb trupu, resp. přitažení hrudníku k pánvi.

Boční břišní svaly (hlavně vnější a vnitřní šikmý sval břišní) potom zajišťují úklony do stran a rotaci trupu.

Zadní břišní svaly pak společně s bočními břišními svaly provádí úklony do stran. Mnohé břišní svaly se zapojují také při dýchání.

Výše uvedenými pohyby také jednotlivé svaly posilujete!

Přečtěte si podrobněji o jednotlivých břišních svalech:

Hlubší vrstvy břišních svalů potom zajišťují stabilitu páteře a rozkládají i tlak, který je na páteř vyvíjen, čímž jí i chrání. Více se o hlubokých svalech a důvodech, proč je posilovat, se dočtete v tomto článku:

Líbí se Ti tato stránka? Doporuč ji svým přátelům