Kalkulačka na výpočet maximální a optimální tepové frekvence

Maximální a optimální tepová frekvence

S pomocí této kalkulačky zjistíte, v jakém rozmezí by se měla pohybovat vaše tepová frekvence při aerobním cvičení, abyste efektivně hubli. Zároveň vám také spočítá, jaká je vaše maximální tepová frekvence, tedy tepová frekvence, které přibližně můžete dosáhnout.

Optimální tepová frekvence na hubnutí

Při aerobním (kardio) cvičení je optimální tepová frekvence 60 – 75 % maxima. Kalkulačka výše vám vypočte rozmezí tepové frekvence, v kterém byste se při kardiu měli pohybovat.

Příklad: Je mi 24 let. Minimum optimální tepové frekvence mi vychází 117 a maximum 147. Pokud tedy chci spalovat efektivně tuky pomocí aerobního cvičení, měl bych se při cvičení držet v rozmezí 117-147 tepů za minutu.

Podobný výpočet můžete provést i v případě intervalového tréninku, kde se ve vysoce intenzivních úsecích doporučuje tepová frekvence na 80 – 90 % maxima. Více o intervalovém tréninku se dočtete v tomto článku.

Pomohla Ti tato kalkulačka? Doporuč ji svým přátelům.




Diskuse k článku

  1. Profilový obrázek
    Radim
    13. 3. 2019 20:32

    A jak jako zjistím jaký mam tep při chůzi to spočítám jak? Výpočet je prima ale jak zjistím prakticky jaký mam tep?

    • Lukáš Jirsa
      13. 3. 2019 20:59

      Poměrně jednoduše. :)

      Ideálně s přístrojem, který umí měřit tep. Např. chytré hodinky, fitness pásek, hrudní pás apod.

      Nebo zkrátka držet prstem tlakový bod (na ruce nebo na krku) a počítat množství úderů srdce za minutu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *