Kalkulačka na výpočet maximální a optimální tepové frekvence

Maximální tepová frekvence

S pomocí této kalkulačky zjistíte, jaká je vaše maximální tepová frekvence, tedy tepová frekvence, které přibližně můžete dosáhnout. Především vám ale také spočítá, jaká by měla být vaše optimální tepová frekvence při aerobním cvičení.

Optimální tepová frekvence

Při aerobním (kardio) cvičení je optimální tepová frekvence 60 – 75 % maxima. Kalkulačka výše vám vypočte rozmezí tepové frekvence, v kterém byste se při kardiu měli pohybovat.

Příklad: Je mi 24 let. Minimum optimální tepové frekvence mi vychází 117,6 a maximum 147. Pokud tedy chci spalovat efektivně tuky pomocí aerobního cvičení, měl bych se při cvičení držet v rozmezí 117,6-147 tepů za minutu.

Podobný výpočet můžete provést i v případě intervalového tréninku, kde se ve vysoce intenzivních úsecích doporučuje tepová frekvence na 80 – 90 % maxima. Více o intervalovém tréninku se dočtete v tomto článku.

Pomohla Ti tato kalkulačka? Doporuč ji svým přátelům.




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahlásit chybu

Máme někde chybu?
Máme nové stránky, dej nám o ní prosím vědět



Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít