Kalkulačka na výpočet tělesného tuku

Procento tuku


Tento výpočet vám pomůže zjistit, jaké procento vaší váhy tvoří tělesný tuk. Podle následujícího obrázku pak zjistíte, do jaké skupiny patříte.

Muži


Tělesný tuk výsledky mužů

Ženy


Tělesný tuk výsledky žem

Jak si změřit obvod pasu?

Při určování procenta tělesného tuku je zásadní správně změřit obvod pasu. Ten se měří krejčovským metrem v nejužším místě břicha – zhruba v polovině vzdálenosti mezi posledním žebrem a horní části pánve (kostí kyčelní).

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka

Pomohla Ti tato kalkulačka? Doporuč ji svým přátelům.




Diskuse k článku

  1. Profilový obrázek
    viki
    19. 8. 2018 12:33

    Ahoj .Vypočítala som si množstvo tuku a vyšlo 13.209085784363559 podarí sa mi mať tehličky na bruchu a je to bezpečné keď že som ešte vo vývoji zaujímalo by ma ešte aké cviki su dobré na brucho robím plank brušáky horolezca veslovanie brušáky potom mám kruh na zúženie pásu.
    A do toho behávam.

    • Lukáš Jirsa
      19. 8. 2018 16:49

      Ahoj,

      Spoustu cviků na břicho nalezneš v našem katalogu: https://fityou.cz/cviky/brisni-svaly/. Kardio (jako zmíněné běhání) je ideální zapojit, ale je otázka, kam ještě vůbec můžeš hubnout, nabírání svalů už u tebe asi bude lepší cesta, protože 13 % tuku je na ženu už dost málo. Bohužel nevím, kolik ti je let, takže bez více informací moc poradit nemůžeme. Každopádně pokud jsi ve vývoji, nedoporučoval bych tělo přetěžovat nadměrnou námahou kvůli vyrýsovanému břichu.

      „Kruhem na zúženie pásu“ myslíš kruhový trénink?

  2. Profilový obrázek
    Tomáš Řehák
    30. 8. 2018 21:07

    Dobrý den, mohl bych vás poprosit o vzorce podle kterých kalkulačka počítá u muže i ženy? Předem děkuji za odpověď.

    • Lukáš Jirsa
      30. 8. 2018 21:34

      Dobrý den,

      vzorec je především u ženy poměrně komplikovaný. Jestli si to dobře pamatuji, čerpali jsme zde: http://www.bmi-calculator.net/body-fat-calculator/body-fat-formula.php

      Plánujeme popisky ke kalkulačkám rozšířit a uvést i vzorce a další podrobnosti, ale bude to spíše v příštím roce, takže zatím jen takto odkazem na anglický zdroj. :)

      • Profilový obrázek
        Tomáš Řehák
        31. 8. 2018 11:53

        Chtěl jsem vyzkoušet vzorec, jestli mi vyjde stejné % tělesného tuku (tedy 10,29%) jako na vašich stránkách. Počítal jsem tedy se stejnými údaji (73 kg a 76 cm), ale vychází mi nesmyslná čísla:
        Faktor 1 = 173,406
        Faktor 2 = 315,4
        LBM = -141,994 (jak je možný záporný výsledek?)
        Hmotnost tuku = 73 – (-141,994)
        Dál nemá smysl ani počítat. Je chyba ve vzorci? Nebo dělám chybu já?

        • Lukáš Jirsa
          31. 8. 2018 12:08

          Také jsme s tím neuvěřitelně dlouho bojovali a dostávali nesmysly. :) Oproti zdroji je ještě nutné zapojit převod na kg a na cm, protože počítá s imperiálními jednotkami, zatímco v ČR máme systém metrický.

          Pozor také na závorkování, přednost násobení a dělení před sčítání a odčítáním.

          My to máme takto:
          Muž:
          (((vahavkg*2.20462262)-((vahavkg*2.20462262*1.082+94.42)-(obvodpasuvcm*0.393700787*4.15)))*100)/(vahavkg*2.20462262)

          Žena:
          (((vahavkg*2.20462262)-((vahavkg*2.20462262*0.732+8.987)+obvodzapestivcm*0.393700787/3.140)-(obvodpasuvcm*0.393700787*0.157)-(obvodbokuvcm*0.393700787*0.249)+(obvodvpredloktivcm*0.393700787*0.434)))*100)/(vahavkg*2.20462262)

          Jestli to chcete použít do nějaké vlastní kalkulačky, nebo někde zveřejnit, či používat pro jiné účely, tak prosím o férovost a uvedení naší stránky jako zdroje.

          • Profilový obrázek
            Tomáš Řehák
            31. 8. 2018 12:15

            Velice vám děkuji za pomoc a omlouvám se že jsem obtěžoval. V případě, že bych chtěl tyto vzorce někde použít, slibuji uvedení vaší stránky jako zdroj.

          • Lukáš Jirsa
            31. 8. 2018 12:17

            Díky. :)

  3. Profilový obrázek
    Vojtech
    29. 11. 2018 14:50

    Dobry den
    Chtel jsem si zmerit tuk a pouzit vasi kalkulacku.
    Ta pocita cisla uvedena v kg a cm nebo je to jinak?
    Diky za odpoved

    • Profilový obrázek
      Vojtech
      29. 11. 2018 14:55

      Dobry den – chtel bych pouzit ten vzorec, ale vubec tomu nerozumim – viz zavorky etc.
      Muzete to vysvetlit lepe ? Diky

      • Lukáš Jirsa
        29. 11. 2018 15:00

        Dobrý den,

        jestli myslíte vzorec v komentáři výše, tak ten Vám bohužel asi nejsem schopen lépe vysvětlit.

        Pro další informace je ještě o něco výše uveden odkaz na anglický zdroj, kde by to pro Vás mohlo být přehlednější. Ale tamější kalkulačka počítá s palci a, jestli se nepletu, librami.

    • Lukáš Jirsa
      29. 11. 2018 14:57

      Dobrý den,

      ano, naše kalkulačka počítá v kilogramech a centimetrech, které do ní zadáte.

  4. Profilový obrázek
    Jiří Pauza
    6. 1. 2019 12:20

    Dobrý den, nemělo by být u mužů několik dalších faktorů navíc? Je přeci rozdíl mezi tím když vazite 90 kilo a v pase máte 85 cm když měříte 2 metry a mezi tím, když máte stejné hodnoty ale s výškou 1.6 metrů. Popřípadě mi prosím vysvetlete, proč tu být nemusí, abych se zorientoval. Děkuju za odpověď a přeji příjemný zbytek dne

    • Lukáš Jirsa
      15. 1. 2019 18:11

      Dobrý den,

      jedná se o velmi zjednodušený výpočet pro získání orientačního podílu tuku v těle. Vyšší člověk bude mít proporčně zároveň i o něco širší pas (nehledě na tuk), takže tento poměr se částečně vyrovnává.

      Kromě výšky ale může kalkulačku ovlivnit ještě množství svalové hmoty. Zatímco tuk se u mužů ukládá především na břicho (proto jim na rozdíl od žen pro výpočet stačí právě obvod pasu), u svalů tomu je naopak. Čili ten samý člověk může mít v pase např. 80 cm při váze 80 kg, stejně jako 80 cm při váze 85 kg (pokud nabere 5 kg svalové hmoty).

      Je ale nepravděpodobné, že dvě tak různě vysoké osoby, jak píšete budou mít stejně široký pas a budou stejně vážit. Aby 1,6 metru vysoký člověk vážil 90 kg, musel by mít na břiše uloženo mnohem více tuku (bude obézní), než dva metry vysoký člověk (který bude naopak při této váze velmi hubený a tedy úzký v pase). U mužů tedy opravdu stačí pro orientační výsledek jen tyto dva údaje.

      Kalkulačka dá orientační výsledek průměrnému člověku, který začíná se cvičením a chce jednoduše zhruba spočítat, kde se nachází (+/- 3% nahoru nebo dolu). Pokud chcete přesnější výsledek, můžete se změřit k tomu určeným přístrojem. Ani ty nejlepší ale nejsou přesné. Zcela nejspolehlivější je vizuální odhad (povislé břicho vs. viditelné svaly, míra žilnatosti – viditelnost žil, dvojitá brada vs. jasně viditelné lícní kosti apod.).

  5. Profilový obrázek
    Sára
    26. 2. 2019 15:27

    Mám 21% jsem holka a je mi 11(skoro 12) let není to až moc ?(měřím 143 cm a vážím 32 kg)

    • Lukáš Jirsa
      26. 2. 2019 15:42

      Ahoj,

      to rozhodně není moc a hlavně to ve svém věku vůbec neřeš. :)

  6. Profilový obrázek
    Lenka
    11. 3. 2019 16:15

    Dobrý den,
    asi jako většina žen i já mám problém s tlustými stehny a hýžděmi. Jaké cviky jsou nejlepší na zmenšení objemu? Děkuji

    • Lukáš Jirsa
      11. 3. 2019 16:28

      Dobrý den,

      pokud je problém spojen s nadbytkem tukových zásob, pak je nejlepší aerobní (kardio) aktivita, tedy cvičení se zvýšenou tepovou frekvencí. Příkladem může být běh, nebo HIIT trénink, tabata a další. Zároveň byste měla upravit jídelníček, abyste tak podpořila hubnutí (snížit objem nezdravých tuků a sacharidů ve stravě).

  7. Profilový obrázek
    Josef
    5. 4. 2019 14:39

    Dobrý den,
    je mi 15 let a mám podle vaší kalkulačky 10 % tělesného tuku. Při tom jím celkem nezdravě, ale jím i dost ovoce a zeleniny a cvičím. Jen bych se vás zeptal, jestli to není málo, protože podle vašeho poměru patřím mezi atlety a to nejsem, jelikož prosedím celé dny za počítačem.
    Děkuji za odpověď.

    • Lukáš Jirsa
      5. 4. 2019 14:52

      Ahoj,

      kalkulačka je stavěná spíše pro dospělé osoby, které již prošly pubertálním vývojem. U dětí ani mladistvých nemusí být zcela přesná.

      Pojem “atleti” v tomto případě neoznačuje osobu, která by se skutečně věnovala atletice. Je to přenesené z toho, že atleti mají % tuku v této škále a může ji při odpovídající stravě a tréninku dosáhnout kdokoliv, i když třeba denně sedí 8 hodin ve škole či práci a další X hodin za počítačem. Stravu je nutné držet celý den, což u počítače jde, trénovat stačí hodinu denně, na což si člověk čas také najde.

      Vyložene “málo” tělesného tuku má člověk, který se pohybuje pod cca 6 procenty tuku. Tato hodnota začíná být ohrožující na životě. V dlouhodobém horizontu určitě, krátkodobě také o nic zdravého nejde. Proto kulturisté na extrémní hodnoty pod 7 % tuku klesají pouze při závodech.

      Jestli máš pocit, že žiješ nezdravě z hlediska stravy i pohybu, nehledej odpovědi v kalkulačce. Sám víš nejlíp, jak na tom jsi. Najdi si sportovní aktivitu, která tě bude bavit a jídelníček uprav. Hlavní je tvoje osobní spokojenost (psychická i fyzická), nikoliv čísla z kalkulačky.

  8. Profilový obrázek
    Natálie
    20. 7. 2019 19:31

    Dobrý den,
    není divné, že kalkulačka nepočítá s výškou?
    děkuji

    • Lukáš Jirsa
      20. 7. 2019 19:42

      Dobrý den,

      na totéž už se ptal pan Jiří Pauza, viz tedy jeho dřívější komentář, kam jsem napsal obsáhlou odpověď. :)

  9. Profilový obrázek
    M
    2. 1. 2020 09:19

    Podle vašeho výpočtu patřím mezi atletky, což já rozhodně nejsem. Mám 14.56 tělesného tuku, což mi připadá málo, na to, že jím nezdravě, sportu se nevěnuji a trávím hodiny u PC. Vím, že jsem od přírody hubená, všichni okolo mě mi to připomínají, s tím, že bych měla přibrat. Ale mě to zkrátka nejde. Byť se přecpu (jedno čím) tak to na mně vůbec není vidět (ani dlouhodobě, když jím třeba 5 měsíců více, než obvykle). Zkrátka nepřibírám.
    Ale to číslo mi připadá nepřirozeně nízké – i na mojí “vyžle postavičku”.
    Měřím 150 cm, zápěstí 16, předloktí 18, váha 30, pas 30, boky 42. Ale i přesto, mi to číslo připadá moc nízké. Čím by to mohlo být?

    • Lukáš Jirsa
      2. 1. 2020 12:45

      Ahoj,

      máš opravdu velmi drobnou postavu. Neuvádíš bohužel svůj věk… pokud jsi mladá dívka před pubertou (cca do 14 let), kalkulačka nemusí měřit přesně. Je stavěna na dospělou postavu.

      Každopádně pokud ti všichni říkají, že jsi hubená, vypadáš hubená (a tvoje čísla potvrzují, že jsi opravdu velmi hubená), tak nevidím důvod, proč by kalkulačka neměla ukázat, že jsi hubená. Z tohoto pohledu mi přijde výsledek kalkulačky zcela odpovídající. Možná je na čase přijmout fakt, že jsi opravdu velmi štíhlá. Lépe by ale pomohl na otázky odpovědět odborník, který by tě mohl osobně vidět a více si s tebou o celé problematice popovídat. Pokud tě to tedy trápí a zajímá, doporučuji si zaplatit služby nutričního terapeuta nebo zkušeného fitness trenéra.

      Pokud jsi ještě nedosáhla puberty, tak bych pár let počkal, zůstaň v klidu.

  10. Profilový obrázek
    JK
    6. 4. 2020 17:12

    Dobrý den,
    kdy je vhodné si obvod pasu měřit? Ráno hned po probuzení momentálně mívám obvod pasu 89 cm, během dne mi to pak kolísá mezi 90 a 91 cm. Který údaj je lepší brát v potaz? Jsem muž, mám 20 let, měřím 165 cm, vážím 77 kg.

    • Lukáš Jirsa
      6. 4. 2020 21:20

      Dobrý den,

      nejlepší je měřit vše ráno po probuzení na lačno a po vyprázdnění. Důvodem je konzistence měření, ráno budou výsledky nejméně kolísavé (není zde vliv jídla, předchozího pohybu apod.).

      Jinak samy o sobě nejsou tak důležitá aktuální čísla, důležitý je vývoj – tedy že se čísla při opakovaných měřeních zlepšují.

  11. Profilový obrázek
    TS
    30. 4. 2020 15:04

    Dobrý den,

    chtěla jsem se zeptat mám 161cm a vážím 80kg. Byla jsem na nějakém vyšetření BMI kdy mi to ukázalo, že mám 30,9 a tuk v těle 42%. Tady mi vychází 28, tedy mnohem nižší. Jsou i tak obě ta čísla vysoká? Jde už opravdu o obezitu 1. stupně. Je pravda, že mi naměřili v pase 106cm a to je prý hodně. Děkuji

  12. Lukáš Jirsa
    30. 4. 2020 15:13

    Dobrý den,

    dle BMI jde skutečně o obezitu prvního stupně (což je však nejnižší stupeň obezity označovaný jako mírná obezita). Přesto je určitě vhodné upravit životosprávu a přebytečný tuk shodit, i první stupeň obezity již může přinášet zdravotní rizika.

    Nevím bohužel, na jakém jste byla vyšetření, co se týče procenta tuků v těle. Bohužel neexistuje žádná 100% spolehlivá metoda na určení přesného podílu tuku. Udávaných 42 % je již velmi vysoké číslo, ale i těch 28 % by značilo, že je vhodné s postavou začít něco dělat.

  13. Profilový obrázek
    TS
    1. 5. 2020 00:39

    Dobrý den,
    byla jsem na vyšetření výživového poradce, protože vím, že moje obezita není bohužel způsobená ničím jiným než v přejídáním se. Bylo mi řečeno, že v mém věku bych měla mít o 25kg méně a zejména v oblasti břicha. Moje kamarádky mají o skoro 30kg méně a hlavně v pase mají až o 40-50 cm méně. Což mě znepokojuje. Vím,že bych se sebou měla začít něco dělat, ale nevím přesně kde začít. Tím, že mám celkem velké břcho, se mi moc nechce do pohybua změnit jídlo a množství sama asi taky nezvládnu

    • Lukáš Jirsa
      1. 5. 2020 07:13

      Dobrý den,

      pokud se vám nechce hýbat a nedokážete změnit svůj jídelníček, pak je jedinou možností pravděpodobně liposukce. Sám od sebe tuk nezmizí.

      Ale stačí dělat malé změny. Nemusíte běhat maratony – stačí zatím jít 1-2 hodiny denně na procházku. A nemusíte měnit množství jídla, jen jeho složení. Uberte na sladkých nápojích, sladkostech, pečivu a smaženém, přidejte na zelenině, vařeném a pečeném.

  14. Lukáš Jirsa
    1. 5. 2020 09:27

    A pokud máte strach, že změnu nezvládnete sama, tak není samozřejmě žádná ostuda svěřit se do péče odborníka, který Vaši životosprávu změní správným směrem. Může jít o dlouhodobou pomoc výživového poradce nebo např. fitness trenéra. Ti se také běžně starají kromě cvičení i o jídelníčky.

  15. Profilový obrázek
    TS
    2. 5. 2020 19:18

    Děkuji za odpověď. Já jsem právě dostala doporučení na jídelníček od výživového poradce. Už je to týden co ho mám a ještě jsem nezačala. K trenérovi se mi nechce, protože se za sebe stydím jak vypadám a nechce se mi před nikým vypracovaným ukazovat svoje tukové zásoby, to by mi bylo ještě hůř. Na jedné straně je mi ze mě zle když se na sebe dívám, kam se projedla, ale pak stejně vyhraje chuť nad jídlem a já si pořád říkám, že začnu zítra. Vím, že je to všechno špatně. Objednala jsem se znovu k výživové poradkyně a měla bych docházet pravidelně cca každé 2 týdny, tak mě to snad donutí se přestat přejídat a zhubnu. Jak se mi zmenší břicho, začnu i trochu sportovat. Může to takhle být ok?

  16. Lukáš Jirsa
    2. 5. 2020 19:49

    Jsem si absolutně jistý, že není důvod se před žádným fitness trenérem cítit poníženě. Je to jejich náplň práce pomáhat lidem, kteří nejsou ve formě a neví, jak na to.

    Nicméně pokud Vám to bude fungovat s poradkyní, tak proč ne. Nemohu Vám ale říct, že je to “takhle ok”, protože sama píšete, že zatím jste nic neudělal. Nerad bych Vám tak dával falešný pocit uspokojení.

    A znovu připomínám, že není nutné hned kompletně přejít na jiný jídelníček a není nutné nijak extrémně sportovat. Dělejte každý den malé kroky. Postupně svůj současný jídelníček měňte k tomu cílovému. A pokud máte odpor k pohybu, tak klidně začněte tím, že si dáte jen 5 minut krátkou procházku, druhý den si dáte 10 minut procházku atd. Postupně budete navyšovat.

    Udělejte si to tak, aby tělo a mysl dostávaly co nejmenší šok, ale abyste ihned dělala nějaké drobné změny.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít