L-sit

Zaměření cviku

Cviky na další partie

Tento v poslední době stále populárnější cvik je ideální pro zpevnění středu vašeho těla. „Vrcholná“ varianta prováděná bez pomůcek na zemi (česky nazývaná vzpor na rukou s nohama před sebou) vyžaduje značnou fyzickou zdatnost. Proto si ukážeme také lehčí variantu ve visu na hrazdě a variantu na vyvýšené základně (poslouží stálky, gymnastické kruhy, podpěry na kliky či bradla).

L SIT

Cílové partie

Ačkoli primárně je u tohoto cviku zacílen střed těla, jedná se o velmi komplexní cvik, při kterém je nutné zapojit téměř každý sval v těle.



Svaly v oblasti paží:

  • Biceps, triceps, hluboký sval pažní, sval vřetenní

Svaly v oblasti hrudníku, ramen a zad:

  • Především prsní svaly a pilovitý sval přední, pro udržení rovnováhy i jednotlivé svaly v oblasti ramen a horní části zad

Břišní svaly:

  • Přímé a šikmé svaly břišní

Spodní část těla:

  • Flexory kyčelního kloubu, kvadricepsy

Základní varianta L-situ

Tuto nejtěžší variantu provádíme na zemi. Jednoduše si sednete na zem s nohama nataženýma před sebou, ruce opřete dlaněmi do podlahy. Následně paže a dlaně tlačíte vší silou do podlahy tak, abyste zbytek těla zvedli do vzduchu, trup i nohy jsou přitom stále rovné a svírají úhel 90 stupňů.

U začátečníků je úspěchem, pokud se do vzduchu dostanou i na malý okamžik. Zdatní jedinci pak ve vzporu vydrží kolem jedné minuty.

Alternativní varianty

Protože je velmi těžké udržet tělo nad zemí a nohy natažené, právě v těchto dvou oblastech poslouží pro trénink alternativní provedení tohoto cviku.

L-sit ve visu na hrazdě

První alternativou je vis na hrazdě s nohama před sebou. V tomto případě tedy značně ulevíme rukám (více se zapojí jen dlaň a předloktí, díky kterým se udržíme na hrazdě) a svalům horní poloviny těla. Výsledný cvik vypadá tak, že tělo je ve visu na hrazdě a nohy máme natažené před sebou.

L-sit na vyvýšené základně

Tento cvik svým zaměřením a náročností odpovídá základní variantě, díky většímu prostoru pod nohama jej ale zvládnou i začátečníci, není totiž nutné zvedat tělo do výše (podlaha je několik cm pod námi) a nohy dokonce mohou díky této rezervě klesnout o něco níže pod úroveň těla, pokud je už nemůžete udržet. Posloužit mohou stálky či podpěry na kliky, gymnastické kruhy, ale i obyčejná bedna nebo (při patřičné opatrnosti) třeba i roh pohovky či židle.

Zkrácení nohou

Kdo má problém udržet nohy natažené před sebou, může si pomoci jejich pokrčením v kolenou. Jak budete získávat sílu, postupně budete nohy natahovat, až se nakonec dostanete do plnohodnotné varianty natažených nohou.

Náš tip: Chcete svůj L-SIT posunout na vyšší level?

Objednejte si od nás kvalitní dřevěné stálky, díky kterým můžete l-sit cvičit mnohem efektivněji a stylověji!

Popis:

Stálky vyrobené z březového multiplexu (bočnice) a kulatiny z bukového dřeva (bradla, úchopová část). Použité materiály zajišťují výrobku potřebnou odolnost a pevnost. Výrobek je dodáván bez povrchové úpravy lakem či mořidlem.

  • Délka: 505 mm
  • Šířka: 150 mm
  • Výška: 132 mm
  • Hmotnost: 1,14 kg
  • Průměr hrazdy: 35 mm

Česká výroba MyLivingWorkout, maximální kvalita. Zasíláme ihned po přijetí platby prostřednictvím České pošty za 100 Kč jako doporučený balík. Platba je zatím možná pouze předem na bankovní účet.

Cena: 945 Kč za jeden pár stálek + 100 Kč poštovné na objednávku (při vyšším počtu objednaných kusů poštovné neroste)

Objednávka:

Na domaS vlastní vahouStreet workout

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka