Front lever

Zaměření cviku

Cviky na další partie

Front lever je těžký cvik, za jehož zvládnutím stojí dokonalá souhra prakticky všech svalů v těle. A jelikož jeho vrcholná varianta vyžaduje značnou tělesnou zdatnost, v článku vám ukážeme, přes jaké pozice se k němu postupně dopracovat. Hned na začátku je ale třeba zmínit, že pro správné provedení cviku je důležité nejprve bez problémů zvládnout: 20 sekund výdrž v L-situ ve visu na hrazdě, 20 přítahů kolen ve visu, 10 přítahů v pozici L-sit a 10 obrácených mrtvých tahů na hrazdě.

Front Lever

Cílové partie

Jde o komplexní cvik zaměřený na střed těla a vzájemnou koordinaci jednotlivých svalových úseků. Pro správné provedení je tedy nutné zapojit takřka každý sval v těle.



Svaly v oblasti paží:

Biceps, triceps, hluboký sval pažní

Svaly v oblasti hrudníku, ramen a zad:

Prsní svaly, široký sval zádový, svaly rotátorové manžety, skapulothorakální svaly

Břišní svaly:

Souhra přímých a šikmých svalů břišních

Spodní část těla:

Svaly kyčelního kloubu a kvadricepsy.

Nácvik front leveru v pěti krocích

Front lever s přitaženýma nohama

Prvním krokem, jak dosáhnout stabilního front leveru, je nácvik front leveru s pokrčenýma nohama. Tím na tělo nebude vyvíjena tak silná páka a ulevíte dolní části těla. Výsledný cvik tedy bude vypadat tak, že se na hrazdě chytíte na šířku ramen, přitáhnete kolena k hrudníku a nadzvednete tělo do horizontální polohy. V této pozici byste měli být schopni setrvat 20 sekund.

Front lever drops

Další postup k úplnému front leveru vychází z jednoho ze základních požadavků – obráceného mrtvého tahu neboli mrtvého tahu vzhůru nohama. Opět se hrazdy pevně chytíte na šířku ramen a celé natažené nohy zvednete do přímky tak, že je vytáhnete nad úroveň hrazdy. Paže zůstávají po celou dobu natažené. Z této pozice co nejpomaleji spouštějte tělo dolů. Ze začátku je možné, že budete cvik provádět rychle, takže vaším cílem bude celý cvik provádět pomalu a koordinovaně.

Front lever raises

V tomto dalším kroku ucítíte plnou váhu svého těla. Začnete podobně jako u předchozí varianty, avšak místo toho, abyste vytahovali tělo nad hrazdu v podobě přímky, budete dolní část zdvihat pouze do vodorovné pozice. V tento okamžik hrají velice důležitou roli hýžďové svaly.

Ice cream makers

Tato pozice vychází z přítahu na hrazdě a má podobu kyvadlového pohybu. Důležitá je práce paží a středu těla. Začnete tedy v pozici přítahu, pomalu paže natáhnete v loktech a snažíte se udržet tělo v jedné linii.

Single leg front lever hold

Tento poslední cvik propojuje několik předchozích kroků. Výchozí pozicí je pokrčená noha v kolenu a zvedání těla do horizontály s lokty. Při celém cviku musí být tělo samozřejmě v jedné linii. Pozor na prohýbání v zádech a také hyperextenzi v loktech.

Správně provedený front lever vypadá tak, že je tělo dokonale rovné a v jedné ose. Nohy jsou zcela natažené, břicho zpevněné, lopatky přitažené k páteři. Pokud stále nejste s provedením spokojeni, vraťte se k pěti základním cvikům, které byste měli mít nejprve plně zvládnuté.

Komplexní cvikyS vlastní vahou

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům

Další cviky na Stehna

Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít