Přítahy v předklonu

Zaměření cviku

Přítahy obouruční činky v předklonu jsou jedním ze základních cviků se zátěží na zádové svaly. Cvik lze provádět ve 2 variantách – nadhmatem a podhmatem (viz video níže), přičemž zapojení svalů je podobné (ne však stejné).

Pozor na nejčastější chyby

Kromě špatného dýchání často se lidé také často při cviku prohýbají v zádech. Základem, aby k tomuto nedocházelo, je mít po celou dobu zpevněný střed těla a hlídat si, že záda jsou opravdu rovná.



Také je důležité nepřehnat to s váhou činky – zejména začátečníci, kteří ještě nemají dostatečně vybudovaný střed těla, by se měli vyhnout větším zatěžím, aby neriskovali zranění zad.

Pro správné zapojení zádových svalů je klíčová aktivace mezilopatkových svalů. Lopatky tedy musí být staženy k sobě.

Pokud se při cviku více skloníte, zatížíte tak více široký sval zádový a mezilopatkové svaly, zároveň je tak však vyvíjen větší nápor na bederní páteř. Větší sklon tedy doporučujeme spíše pokročilejším cvičencům, kteří mají dostatečně zpevněný střed těla. To samé platí také pro využití vyšších vah.

Do posilovnySe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *