Aztécké kliky

Zaměření cviku

Cviky na další partie

Zvládli jste kliky s tlesknutím? A co s dvěma tlesknutími? Nebo co takhle kliky ve stojce? Pokud ano, máme tady pro vás další výzvu – aztécké kliky. Tato varianta vyžaduje ještě více výbušné síly a lze ji tak označit za jednu z nejtěžších variant kliků, pokud ne za tu vůbec nejtěžší.

Jaké se při aztéckých klicích zapojují svaly?

Při aztéckých klicích opět pracují hlavně prsní svaly. Kromě těch se zapojují také ramenní svaly a tricepsy. Cvik je však mnohem komplexnější, než ostatní varianty kliků, jelikož pohyb vychází i ze spodní části těla. Při cviku se proto více zapojují také břišní svaly, ohybače kyčlí a i některé svaly na nohou.



Správná technika cviku a dýchání

Základní pozice je stejná jako u klasických kliků. Ruce by tedy od sebe měly být vzdálené o trochu více, než na šířku ramen. Pohyb dolů se neliší od klasických kliků.

Při druhé části pohybu (zvedání se) se však musíte dostatečně odrazit, a to jak rukama, tak i nohama. Po odrazu je nutné natáhnout ruce a hlavně nohy, jinak se vám nepodaří dotknout rukama prstů na nohou a vrátit se zpět do výchozí pozice před dopadem.

Při cviku se nadechujte při pohybu dolů a vydechujte nejlépe při pohybu nahoru.

Jak zvládnout aztécké kliky?

Abyste ovládli tento cvik, je třeba bez problémů zvládat kliky s tlesknutím (ideálně se dvěma tlesknutími), což výrazně zvýší vaši výbušnou sílu.

Kromě toho je však potřeba zapracovat na vaší ohebnosti, jinak nebudete schopni cvik provést s nataženýma nohama a nepodaří se vám tak ani rukama dotknout špiček nohou. Zaměřte se tedy na protahování hamstringů (zadní strana stehen).

S vlastní vahouStreet workout

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *