Upažování s jednoručkami

Zaměření cviku

Upažování s jednoručkami vestoje patří stejně jako upažování s jednoručkami v předklonu do skupiny cviků, při nichž dochází k rozvoji izolované skupiny svalů. Konkrétně tento cvik slouží k posílení laterální části deltového svalu, což je důležité z hlediska stabilizace ramenního kloubu. Ostatně, pokud chcete předejít zraněním, měli byste rovnoměrně posilovat všechny tři části deltového svalu.

Cílové partie upažování s jednoručkami vestoje

Deltový sval jako celek tvoří konturu ramene a udržuje hlavici pažní v jamce. Z toho vyplývá, že pokud chcete mít ramena pěkně vytvarovaná, musíte se, abyste dosáhli harmonického vzhledu, zaměřit na všechny tři jeho části. Každá část se však účastní jiného pohybu. Při upažování neboli laterálním pohybu paží se zapojuje především střední část deltového svalu, kterou posílíte právě cíleným zvedáním jednoruček. Dále se při cviku zapojí sval nadhřebenový a částečně i sval trapézový.



Technika cviku

Uchopte do dlaní jednoručky a zaujměte vzpřímený stoj s pažemi podél těla. Dlaně směřují k tělu a paže jsou v loktech pokrčeny tak, aby činky dosahovaly úrovně boků. Nyní zpevněné paže upažujte až do pozice, kdy jsou rovnoběžné se zemí. Poté spouštějte paže kontrolovaně zpět do výchozí polohy. S výdechem následuje upažení, s nádechem připažení.

U některých kulturistů či sportovců jste si při tréninku mohli všimnout upažování nad horizontálu, což vede k většímu zapojení trapézových svalů. Tento způsob by ale neměl ve vašem tréninkovém plánu převládat nad klasickým upažováním do horizontály, neboť může vést k přetížení trapézů a podporovat nevhodné držení těla.

Časté chyby

Cvik je nutné provádět bez švihu, koordinovaně a plynule. Někdy také dochází k chybné rotaci v ramenou, což se projeví přetočením dlaní při pohybu směrem vpřed. Chybou je i pokles loktů pod úroveň zápěstí, zvedání ramen nebo špatné držení těla ve smyslu záklonu či prohnutí v bedrech.

Do posilovnyS jednoručkamiSe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít