Shyby podhmatem

Zaměření cviku

Cviky na další partie

Shyby podhmatem jsou velmi oblíbenou variantou shybů. Oproti shybům nadhmatem se při této variantě zapojují podstatně více bicepsy. Jelikož je běžné mít spíše oslabené zádové svaly spíše než bicepsy, tak zpravidla tato varianta bývá jednodušší na zvládnutí.

Jak cvičit shyby podhmatem?

Šířka úchopu u tohoto cviku je přibližně stejná jako šířka vašich ramen. Opakování začínejte vždy s nataženýma rukama a vytáhněte se alespoň do takové výšky, aby vaše brada byla stejně vysoko jako hrazda.



Dýchání

Před prvním opakováním se dostatečně nadechněte a při vytahování nahoru vydechujte. Poté se při spouštění dolů opět nadechněte a poté se můžete pustit do dalšího opakování.

Na co si dát pozor

Při cvičení shybů vás bude určitě lákat různě si pomáhat švihem celého těla. To vám ale s posílením zádového svalstva nijak nepomůže. Překřižte si proto nohy a cvičte shyby čistě bez zbytečných pohybů navíc.

Důležité je také podsazení pánve a tlačení lopatek směrem dolů (neměla by pracovat horní část trapézu). Tím dosáhnete maximálního zapojení širokého svalu zádového, na který jsou shyby primárně zaměřeny.

Tip pro začátečníky

Hrazda - více úchopů

Jestliže začínáte a ještě nejste schopni se vytáhnout nahoru, podívejte se na naše video pro začátečníky v článku o shybech.

Pokud chcete posilovat zádové svalstvo i doma, doporučujeme vám pořídit si hrazdu do dveří.

Článek pokračuje po reklamě

Pokračování článku

Na domaS vlastní vahouStreet workout

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahlásit chybu

Máme někde chybu?
Máme nové stránky, dej nám o ní prosím vědět