Zakopávání

Zaměření cviku

Zakopávání je cvik zaměřený na hamstringy, což jsou tři svaly, které tvoří zadní stranu stehen. Jejich funkcí je právě flexe v kolenním kloubu. Více o svalech stehna a lýtka ZDE.

Tipy ke cviku

  • Pokud stroj má úchyty podobné jako na videu, je vhodné je uchopit a zpevnit i celou horní polovinu těla. Poté se můžete koncentrovat na zakopávání.
  • Vzpěry si zapřete v oblasti kotníků, toto je zpravidla možné si nastavit.
  • Pohyb provádějte spíše pomaleji a hlavně kontrolovaně. Zakopávat je vhodné v maximálním rozsahu, tzn. co nejvíce k hýždím.

Další varianty

Zakopávání vleže je nejpopulárnější variantou zakopávání a příslušný stroj najdete v téměř každé posilovně. V některých posilovnách se můžete setkat také se stroji, které umožňují zakopávání vsedě nebo vestoje. Principy jsou však u těchto variant stejné, jako u zakopávání vleže.



Do posilovnySe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *