Zakopávání

Zaměření cviku

Zakopávání je cvik zaměřený na hamstringy, což jsou tři svaly, které tvoří zadní stranu stehen. Jejich funkcí je právě flexe v kolenním kloubu. Více o svalech stehna a lýtka ZDE.

Tipy ke cviku

  • Pokud stroj má úchyty podobné jako na videu, je vhodné je uchopit a zpevnit i celou horní polovinu těla. Poté se můžete koncentrovat na zakopávání.
  • Vzpěry si zapřete v oblasti kotníků, toto je zpravidla možné si nastavit.
  • Pohyb provádějte spíše pomaleji a hlavně kontrolovaně. Zakopávat je vhodné v maximálním rozsahu, tzn. co nejvíce k hýždím.

Další varianty

Zakopávání vleže je nejpopulárnější variantou zakopávání a příslušný stroj najdete v téměř každé posilovně. V některých posilovnách se můžete setkat také se stroji, které umožňují zakopávání vsedě nebo vestoje. Principy jsou však u těchto variant stejné, jako u zakopávání vleže.



Do posilovnySe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít