Pec deck

Zaměření cviku

Pec deck je prováděn v sedě a pohyb vychází pouze z ramenou. Při cviku tedy pracují pouze prsní svaly. Jelikož je cvik prováděn v sedě, takže není vyvíjena téměř žádná zátěž na páteř. Z tohoto důvodu je cvik vhodný pro začátečníky, kteří zpravidla ještě nemají dostatečně zpevněné svalstvo a páteř je tak náchylnější ke zraněním.

Více ke cviku

Přestože se jedná o velmi jednoduchý jednokloubový cvik, tak je potřeba dávat si pozor na správnou techniku – v rameni by měl být správně pravý úhel (resp. nadloktí by mělo být vodorovně). Kromě toho je potřeba dávat si pozor, aby se při cvičení neaktivoval trapézový sval – je tedy důležité, aby lopatky byly staženy dolů a k sobě.



Ačkoli je v České republice zažitý název peck deck, správným označením je pec deck. Pec je zkratkou z latinského či anglického označení prsního svalu - pectoralis. Děkujeme za upozornění Pepovi z Depa.

Do posilovnySe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

  1. Pepa z Depa
    19. 6. 2018 12:59

    Děcka, je to Pec Deck (Od slova Pectoral muscle, coz je prsní sval) a nikoliv peck deck, nemá to nic společného s klováním. Jo a je to jeden z těch nejméně smysluplných způsobů, jak procvičit prsa.

    • Lukáš Jirsa
      19. 6. 2018 13:22

      Díky za upozornění, název cviku jsem opravil. Souhlasím, že existují lepší způsoby, jak posilovat prsa. Ostatně sami na FitYOU v největší míře píšeme o cvičení s vlastní vahou, případně s jednoručkami.

      Přidal jsem i vysvětlení s poděkováním přímo do článku, i když skutečné jméno by se nám tam líbilo více. ;)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahlásit chybu

Máme někde chybu?
Máme nové stránky, dej nám o ní prosím vědět