CrossFit – Revoluční silové a kondiční cvičení

CrossFit trénink

CrossFit je cvičební program, který kombinuje powerlifting, weightlifting, kondiční cvičení, gymnastiku a další těžko zařaditelné cviky. Zaměřuje se především na sílu a kondici a je používán k výcviku na mnoha policejních akademiích a ve vojenských jednotkách.



CrossFit se zaměřuje na ustavičnou rozmanitost jednotlivých cviků při velice vysoké intenzitě. Lze tak dosáhnout celkové fyzické zdatnosti a připravenosti na jakoukoliv fyzickou výzvu.

Greg Glassman (zakladatel CrossFitu) řekl:

„Jezte maso a zeleninu, ořechy a semínka, nějaké ovoce, trochu škrobu a žádný cukr. Držte příjem kalorií na úrovni, která podpoří cvičení, ale ne tělesný tuk. Cvičte a trénujte hlavně zvedání: mrtvý tah, clean, dřep, tlaky, Clean & jerk a trh. Osvojte si také základy gymnastiky: shyby, dipy, lezení po laně, kliky, sedy lehy, tlaky do stojky, salta, provaz. Jezděte na kole, běhejte, plavte, veslujte apod., tvrdě a rychle. 5 nebo 6 dní v týdnu kombinujte tyto prvky do tolika kombinací, kolik vám kreativita dovolí. Rutina je nepřítel. Udržujte cvičení krátké a intenzivní. Pravidelně se učte a hrajte nové sporty. “

Jak vypadá běžný trénink CrossFitu?

Protože je CrossFit založen zejména na rozmanitosti, tak se každý trénink skládá z jiné kombinace cviků a testuje odlišnou část vašeho těla. Trénink je často založen spíše na stanoveném objemu opakování a sérií, které musíte odcvičit. Délka tréninku tedy značně závisí na vaší kondici a zdatnosti.

Crossfitový trénink

Části tréninku

Dynamická rozcvička

Rozcvičku u Crossfitu  rozhodně netvoří žádný jogging nebo rotoped. Spíše to jsou různé výskoky, skoky přes švihadlo, dřepy, shyby, kliky apod. Také tam patří protažení.

Zlepšování dovedností a zvyšování síly

V této části zdokonalujete a zlepšujete své výkony u cviků, které zatím moc nezvládáte.

WOD – Trénink dne (z anglického Workout Of the Day)

Toto je hlavní část tréninku. Existují dvě možnosti. Můžete mít daný určitý počet opakování, které musíte dokončit v co nejkratším čase. Druhá možnost je, že máte určitý časový limit a děláte zadané cviky tolikrát, kolikrát jen můžete.

Vychladnutí a stretching

Nakonec už se stačí jen pořádně protáhnout, o čemž si můžete přečíst náš článek.

Co k tomu potřebujete?

Kettlebell - 20kgZákladní pomůckou je kettlebell, což je zvláštní druh činky. Trénink s kettlebellem je velice unikátní a hlavně všestranně zaměřený způsob cvičení, a proto je používán právě při CrossFitu.

Výhodou kettlebellu je hlavně jeho tvar – oproti obyčejným činkám totiž umožňuje dynamické pohyby, je velmi kompaktní a lehce přenosný. Cvičení s kettlebellem v sobě také kombinuje kardio a posilování.

Kromě kettlebellu je však mnohdy potřeba i hrazda, medicinbal, velká činka, švihadlo a další výbava.

Kde najít Trénink dne (WOD)

CrossFit má dnes již obrovskou komunitu lidí, která se stále rozrůstá. Díky tomu se dá na internetu najít obrovské množství WODů. Některé weby také vydávají nový WOD každý den – nejznámější je asi crossfit.com. Dalším skvělým zdrojem pro vaši inspiraci je wodshop.org.

WODy májí často svůj název (mohou být např. pojmenovány po autorovi).

Například tohle je Annie:

50 – 40 – 30 – 20 – 10 opakování: dvojskoků přes švihadlo a sedlehů

cvičební plánykondiceposilovánívytrvalost

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům

Zdroje:
nerdfitness.com




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít