5 tipů, jak zařadit více pohybu do svého života

Více pohybu do života

Pohybová aktivita nutně neznamená tréninky v posilovně, ale jde také běžný pohyb, který děláme během celého dne. Proto se vám bude hodit 5 tipů, jak zařadit více pohybu do života pro větší energetický výdej a lepší náladu.



Do práce pěšky nebo na kole

Do práce, do školy a kamkoliv jinam se vydejte na kole nebo pěšky. Sice to může zabrat o kousek více času v porovnání s využitím auta nebo městské hromadné dopravy, ale uděláte něco pro své tělo a budete se i lépe cítit. Pokud to máte opravdu daleku, zkuste jet autobusem a vystoupit o zastávku dřív tak, ať se alespoň na chvíli projdete. Kromě pozitivního vlivu na vaše tělo díky pohybu zaznamenáte i zlepšení nálady a zvýšení produktivity v práci. Okysličený mozek venkovní procházkou a projížďkou na kole si lépe poradí s pracovními úkoly, které na vás čekají hned v začátku dne.

Kolik spálíte kalorií? Člověk o hmotnosti 70 kg spálí za hodinu chůze přibližně 300 kalorií a za hodinu jízdy na kole 400 kalorií. (zdroj: Kalorické tabulky)

Zapomeňte na výtah

Vyjet nahoru výtahem je pohodlné a možná o kousek rychlejší. Ale jenom stojíte a nehýbete se, což je škoda, protože schody jsou perfektní pro posílení svalů nohou a lehké tvarování hýždí. Zkuste úplně vynechat a ignorovat výtah a vyjděte si několik pater po schodech. Ze začátku to sice nemusí být úplně příjemné a nahoru možná dojdete s pálením ve svalech na nohou a trochu se zadýcháte, ale postupem času se budete zlepšovat a několik schodů už pro vás nebude překážkou.

Výtah nebo schody

Chůzí po schodech spálíte přibližně 36 kalorií za 5 minut.

Při sledování televize neseďte

Sledování televize nemusí být nutně pasivní aktivitou, během svého oblíbeného seriálu se můžete věnovat pohybu. Ideální je například jízda na rotopedu a chůze či běh na běžícím pásu přímo před televizí. V klidu sledujete film a zároveň vykonáváte na koordinaci jednoduchý pohyb, který nevyžaduje velké soustředění, ale v součtu spálíte i větší množství kalorií.

Za hodinu lehké jízdy na rotopedu spálíte přibližně 240 kalorií, při běhu na pásu můžete spálit mezi 300 až 600 kaloriemi za hodinu podle rychlosti.

Pořádejte sportovní akce s přáteli

Při badmintonu spálíte 280 kalorií za hodinu

Při badmintonu spálíte 280 kalorií za hodinu

Další skvělou příležitostí, jak si trochu zvýšit energetický výdej a zároveň si užít porci zábavy, je sportování s přáteli. Zahrát si můžete badminton, při kterém spálíte za hodinu přibližně 280 kalorií. Oblíbený je také volejbal, kdy při hře spálíte kolem 200 kalorií. U bowlingu využijete energii v podobě až 400 kalorií za hodinu a u fotbalu až 700 kalorií za hodinu. Ve dvojici můžete vyrazit na tenis, kdy spálíte až 490 kalorií a opravdu pořádnou porci energie ze sebe dostanete při hodině hraní squashe, kdy spálíte klidně až 1000 kalorií.

Častější úklid a práce na zahradě

Poměrně hodně energie využijeme i při úklidu v domácnosti a práci na zahradě. Těmto činnostem se tedy nevyhýbejte, ale pouštějte se do nich s nadšením a ochotou, protože kromě uklizeného bytu a krásné zahrádky na vás čeká i odměna v podobě ubývajících tukových zásob.

Za hodinu běžného úkolu spálíte kolem 200 kalorií. K vysávání využijete energii 270 kalorií. Při sekání trávy spálíte kolem 300 kalorií stejně tak u hrabání. Práce na zahrádce potom obecně potřebují přibližně 270 kalorií za hodinu.

začátky cvičení

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům

Zdroje:
Kaloricke-tabulky.cz/aktivity




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít