Postel je základem plnohodnotné regenerace

Spaní regenerace
Komerční sdělení

Kvalitní trénink, strava a regenerace jsou základními předpoklady ke zdravému vysportovanému tělu. Poradíme vám, jak pomoci tomu třetímu – regeneraci. A zaměříme se na to hlavní: na kvalitní postel.

Co je potřeba pro kvalitní spánek

Celkovou kvalitu spánku ovlivňuje mnoho faktorů. Ideální je nastavit si pravidelný režim – například usínat denně ve 23.00 a vstávat v 7.00. Tělo tak bude na spánek připravené, budete mít menší problém usnout. Kdyby to ale bylo tak snadné, měli bychom své denní režimy všichni. Co tedy pro dobrý spánek (ne)dělat?

Trénink a poslední pokrm by mělo oddělovat od spánku několik hodin klidu. Fyzická únava je totiž pro spánek sice vhodná, ale nabuzení z tréninku, který byl jen chvíli před ulehnutím, vám ve spánku bude naopak bránit.

Uklidnit bychom se měli i psychicky (resp. myšlenkově). Kdo usíná s hlavou plnou práce a starostí, bude nejenže usínat dlouho, ale bude také mít neklidné sny a spánek nebude dostatečně hluboký. Podobný vliv jako měsíc v úplňku (kdy trápí lidi po celé planetě poruchovost spánku) mají různé displeje a monitory. Kdo usíná při filmu puštěném na televizi a přitom kouká na tabletu na web, ten usne jen těžko.

Přesto pokud budete mít dokonalý režim, budete usínat ve tmě a v klidu, stále může být spánek nekvalitní – je totiž potřeba také kvalitní postel a matrace.

Jakou vybrat postel

V případě výběru postele je důležité, aby vás postel nijak neomezovala. Měla by být bytelná a v ideálně vysoká (minimálně k vašim kolenům, což snadno otestujete tak, že si na kraj postele pohodlně sednete). Problémem nízkých postelí je prach, který se může zvířit od podlahy a vy jej následně dýcháte.

Pokud chcete maximální komfort, zvolte dřevěné postele z masivu. Ty vydrží na svém místě po desítky let v maximální kondici. Oproti vrtkavým postelím z „několika trubek“ nebo dřevotřísky je kvalita mnohem výše. I stabilní základna přitom má vliv na to, abyste mohli pohodlně spát. Naopak postel, která se celá rozhoupe a rozvrže při každém zavrtění vás bude ve spánku neustále rušit.

Vícepatrové postele pro děti by měly být jen v místnostech s vyvýšeným stropem. Dítě by rozhodně nemělo spát přímo pod stropem, kde je vyšší teplota a vzduch se hůře vyvětrává (studený čerstvý vzduch z oken jde nejprve k podlaze).

Variantou pro děti a dospělé, kteří ještě bydlí samostatně, je jednolůžková postel z masivu.

Nezapomínejte na kvalitní matraci

Do postele by samozřejmě měla být umístěna také kvalitní matrace. Máte v podstatě na výběr mezi dvěma (resp. čtyřmi) základními druhy: Pěnová (+ latexová), pružinová (+ taštičková).

Proč dělíme matrace takto netradičně? Latex je totiž do jisté míry jen variantou pěny a taštičkové matrace jsou v základním principu podobné matracím pružinovým. Společné mají i některé vlastnosti, přesto je mnozí prodejci rozdělí na čtyři samostatné kategorie.

Pokud sázíte na luxus, pravděpodobně zvolíte latexové matrace. Ty jsou poměrně měkké, vydrží mnoho let a zajistí vašim zádům maximální komfort.

Taštičkové matrace jsou vhodné do místností, kde je riziko zvýšené vlhkosti a plísní. Vzhledem k taštičkové konstrukci (která je pokročilejší variantou pružinové konstrukce) je totiž dobře větratelná. Zpravidla je matrace tvrdší a je vhodná pro dospělé v produktivním věku.

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *