Kde nakupovat výživové doplňky?

Žena pije protein
Komerční sdělení

Pro maximální zefektivnění posilování je nezbytné konzumovat kvalitní stravu. S ideálním poměrem živin ve stravě mohou pomoci výživové doplňky. Kde je ale nakupovat? Máme pro vás tip.

Proč zařadit do stravy výživové doplňky?

Výživové doplňky, doplňky výživy, nebo také sportovní výživa – pod těmito slovy se skrývá zejména pro začátečníky mnoho otazníků, které v článku zodpovíme.

Jako první je na místě ujasnit si, k čemu jsou vlastně doplňky vhodné. Doplňky svým složením zásobí tělo látkami, které jsou potřebné ke splnění vašich cílů (typicky nabrání svalové hmoty). Nejedná se však o cíle začátečníků.

Ve chvíli, kdy s cvičením teprve začínáte, potřebné látky vám poskytne běžná vyvážená strava. Teprve v momentě, kdy již nejste schopni nabírat svalovou hmotu (či jen velmi málo), případně ještě více hubnout, nabízí se otázka, jestli se nepoohlédnout po sportovní výživě. Jinými slovy: „Nemůžete přihnojit květinu, která ještě nevyrostla.“

Vždy je však nutné pamatovat na fakt, že slovo doplňky se v názvu nevyskytuje bezdůvodně. Základ vašeho jídelníčku by měly vždy tvořit klasické potraviny, další potřebné živiny pak můžete do těla dostat cestou doplňků.

Jaké doplňky bych měl užívat?

Vitamíny

Jsou nezbytné pro správnou funkci všech procesů, které se v těle odehrávají. Pokud tělo často zatěžujete tréninkem, měli byste se starat o to, aby vám žádné vitamíny nechyběly. Proto jsou vitamínové doplňky často vhodné i pro začátečníky.

Kloubní výživa

Cvičíte-li pravidelně s velkou zátěží, je vhodné o klouby řádně pečovat. Kloubní výživu je žádoucí užívat alespoň občasně (např. jednou za 3 měsíce) i pokud se cítíte zdrávi. Spolu s kvalitním rozehřátím před cvičením se jedná o jednoduchou prevenci proti zničeným kloubům v pokročilém věku.

Proteiny

Nezvládáte-li přijímat dostatek proteinů formou klasické stravy, sáhněte po proteinu ve formě sportovní výživy. Při nabírání byste měli denně přijímat zhruba 1,5 g bílkovin na kilogram váhy.

Gainery

Přípravky s vysokým obsahem sacharidů, které lze užívat po tréninku. V tomto případě už se jedná o doplněk pro pokročilé, kteří již znají své tělo, mají rychlý metabolismus a vědí, co dělají. Jsou určeny zejména pro ty, kteří mají problém s nabíráním svalové hmoty.

Kreatin

Přípravek pro ty, kteří již jsou objemově na „mrtvém bodě“ a klasický protein jim nestačí. Opět se jedná o doplněk pro výrazně pokročilé – ty, pro které je objem svalové hmoty hlavním cílem.

Aminokyseliny

Z aminokyselin se skládají bílkoviny – ty jsou, jak již jistě více, základním stavebním kamenem svalů. Bílkoviny jsou buď esenciální, nebo neesenciální. Aminokyselinové doplňky výživy obvykle obsahují tři základní esenciální aminokyseliny Valin, Leucin a Isoleucin.

I v tomto případě však platí, že se jedná o záležitost vysoce pokročilých jedinců a pro začátečníky nemá žádný smysl tento doplněk řešit.

Spalovače tuků

Spalovače tuků rozhodně neslouží k tomu, aby pomáhaly obézním jedincům hubnout na pohovce. Jedná se o doplněk, který kulturisté užívají k vyrýsování postavy. Tam, kde už běžným cvičením prakticky není možné shodit další tuk, spalovače posunou hranice.

Kde doplňky zakoupit?

Doporučujeme internetový obchod Nutriking.cz. V nabídce má za skvělé ceny všechny druhy sportovní výživy, o které jste si v článku mohli přečíst.

Levně můžete online nakupovat 365 dní v roce. Při nákupu nad 2000 Kč získáte dopravu zdarma a díky 99% skladovosti bude zboží vyexpedováno prakticky okamžitě.

Potěší možnost vyzvednutí do 30 minut od objednání v kamenné prodejně na Praze 10. Kromě výživy můžete zakoupit také základní fitness vybavení jako rukavice, bandáže, spinningová kola a další.

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse k článku

  1. Trumpetýr
    28. 6. 2014 06:15

    Já používám hlavně Colafit na doplnění kolagenu, ten je v těle důležitý.

  2. Rade
    30. 3. 2015 19:58

    Já využívám hlavně kloubní výživu od amixu a proteiny, na shopu Fitty mi dobře poradili když jsem vybíral poprvý, což mi dost pomohlo, ptž jsem tomu do tý doby vůbec nerozuměl.

  3. Karel
    11. 3. 2016 19:01

    Fajn článek, já beru jen BCAA a protein/gainer a vše fičí, jak má. Ale je plno věcí, co ještě chci vyzkoušet.

  4. danda
    6. 12. 2016 12:42

    Dobře jsem si početl. Jinak též beru BCAA a jsem s němi naprosto spokojený:)

  5. kletek
    15. 1. 2017 16:06

    BCA jsou podle mě nejlepší na unavené tělo:) Moje zkušenost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahlásit chybu

Máme někde chybu?
Máme nové stránky, dej nám o ní prosím vědět



Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít