Chcete zhubnout? Začněte jezdit na kole!

Spolupráce

Pokud jste si stanovila cíl shodit pár kilo, ale nechce se vám podstupovat drastické diety ani se potit při cvičení, možná by Vám mohla pomoci cyklistika. Ta nemusí být jen rekreačním sportem, ale právě i příležitostí ke spálení přebytečného tuku. Musíte na to ale jít správně.

Jízda na kole je vhodná skoro pro každého, a pokud budete jezdit s helmou a jen po cyklostezkách, je i skutečně bezpečná. Navíc nemusíte jezdit jen tak nazdařbůh, ale vyjet si s rodinou za nějakým cílem, přírodní či kulturní památkou nebo třeba k babičce. Jestliže si však neosvojíte správné návyky, můžete docílit jen růstu svalů na stehnech, zatímco tuk bude odolávat.

Správné tempo a délka jízdy

Nemyslete si, že zhubnete během desetiminutové jízdy do práce. Prvních patnáct až dvacet minut jízdy na kole tělo spaluje cukry a teprve potom se zaměří na získávání energie z tukových zásob. Spalování tuků probíhá v plné míře až po půlhodině a všeobecně se doporučuje, že by jízda měla trvat ideálně hodinu nebo více. Na kolo byste měla usednout alespoň čtyřikrát za týden, aby byly znatelné nějaké výsledky, a dodržovat správné tempo. To by se mělo pohybovat okolo patnácti kilometrů v hodině, ale neměla byste přitom být zas tak moc zadýchaná – pokud při jízdě nemůžete srozumitelně a pohodlně mluvit, příliš se namáháte a docílíte spíše bolesti svalů a jejich růstu než úbytku tukových zásob. A jaké dámské kolo je nejvhodnější? Pokud budete jezdit převážně v terénu a po nezpevněných cestách, uplatníte zejména horské kolo. Pro jízdu na cyklostezkách doporučujeme městské či skládací kolo s ergonomií, která je uzpůsobena speciálně ženám. S výběrem vám rádi pomůžou v prodejnách a na e-shopu CykloSpeciality.cz.

Nezapomínejte jíst a pít

Každá fyzická aktivita vyžaduje dostatečný přísun energie. Spalování tuků neurychlíte tím, že svému tělu neposkytnete živiny – naopak tím riskujete další ukládání energie do tukových zásob. Hodinu a půl až dvě hodiny před jízdou na kole si dejte nějaký výživný pokrm bohatý na sacharidy a zdravé tuky, z nichž bude moci vaše tělo odebírat energii postupně po delší dobu. Po tréninku si zase dopřejte jídlo s vyšším obsahem bílkovin – ať už to bude proteinová tyčinka nebo kuřecí steak. Před jízdou na kole ani během ní nezapomínejte na správný pitný režim, a to především v letním období.

A to nejdůležitější: naslouchejte svému tělu a nepřetěžujte ho. Začněte s jízdou na kole pozvolna a k tempu a intenzitě, které v tomto článku doporučujeme, se můžete propracovat postupně. Důležitá je vytrvalost a odhodlání.

sporty

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít