Kolik váží elektrické kolo?

Spolupráce

Elektrokola se těší obrovské oblibě a okruh jejich milovníků se rozšiřuje každý den. Jsou ovšem určité aspekty elektrokol, které jsou opředeny mnoha mýty a váha elektrického kola je rozhodně jedním z nich. Váha elektrokol je mnohdy také faktorem, který zákazníky od koupě elektrokola odrazuje a je častým předmětem jejich dotazů. Dnes se proto společně podíváme, kolik váží elektrokolo a jeho komponenty, které z něj dělají zázrak, který si zamilujete i vy, ať už si vyberete Crussis, Haibike nebo Apache.

Jak vlastně funguje elektrokolo?

Elektrokolo je mnohdy na první pohled takřka nerozeznatelné od klasického kola a mazání právě těchto rozdílů patří mezi hlavní úkoly výrobců elektrokol. Ta se odlišují samozřejmě svým skvělým balíčkem v podobě elektromotoru, baterie a vlastní řídící jednotky, které společně vytvářejí podmínky pro zábavnou jízdu na kole, která bude jen tak náročná, jak si vy sami budete přát. Na elektrokole musíte stále šlapat, nejde o žádný moped nebo motorku, která by za vás jela. Ovšem elektrokolo dokáže snímat, jak šlapete a pomocí několika úrovní výpomoci vám posílá do pedálů přesně takové množství energie, abyste i v tom největším a nejprudším kopci měli pocit, že jedete po rovince. Výpomoc se dá ale také zcela vypnout pro případ, že chcete šetřit baterii nebo zlepšit fyzickou kondici.

O kolik je elektrokolo těžší než klasické kolo?

Takže jak je to vlastně s váhou elektrokola? Z logiky věci bude vážit víc než klasické jízdní kolo, protože obsahuje komponenty, které na tom klasickém nenajdete. Tedy baterii a elektromotor. Váhu elektrokola i klasického jízdního kola však určuje provedení rámu a to, z jakého materiálu je vyroben. Všeobecně se dá říct, že elektrokolo váží asi dvojnásobek váhy klasického kola. To se bude pohybovat někde mezi 10 – 15 kg a váha elektrokola potom okolo 22 až 24 kg. V souvislosti s vahou jezdce jde o poměrně zanedbatelný rozdíl, který nebude mít nikterak vliv na jízdu jako takovou, ale poznáte ho rozhodně při manipulaci s kolem. Pokud tedy toužíte po lehčím elektrokolu, zaměřte se na rám a materiál, ze kterého je vyrobený. Zde také platí, že čím lehčí elektrokolo, tím vyšší pořizovací cena.

Co všechno ovlivňuje váhu elektrokola?

Pokud váhu primárně ovlivňuje stavba rámu, u elektrokola k tomu musíme připočíst ještě váhu dalších komponentů, které na něm můžeme najít a které samozřejmě také něco váží. V případě baterie hraje kromě její samotné váhy také její umístění na elektrokole. Pokud si pořizujete elektrokolo s vestavěnou baterii v rámu, musíte počítat s tím, že rám bude těžší, než kdybyste si pořídili model, který má baterii na rámové trubce. Je to z toho důvodu, že výrobci musí prostor pod baterií řádně vyztužit a ochránit ji tak před otřesy při jízdě, aby v rámu během jízdy nelítala. Váha samotné baterie se bude pohybovat v rozmezí od 2 kg do 5 kg podle toho, jak velkou kapacitu má. V případě motorů se bude váha také lišit podle typu a provedení, všeobecně to ovšem bude zhruba 2 – 3 kg. Celková váha elektrokola bude často dána také ostatním cyklistickým příslušenstvím. Je potřeba do váhy započítat věci jako jsou blatníky, světla, nosiče, zámky, stojánky atd. Může se zdát, že jde o maličkosti, ovšem ty dokáží ve výsledku přičíst k celkové váze pár kilogramů navíc a pokud je vaším cílem váhu snížit, je potřeba na tyto maličkosti myslet.

Líbí se Ti tento článek? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse k článku

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít