Prkenná výzva – 30 denní výzva na břicho

Zaměření workoutu

Chcete posílit břišní svaly a vůbec celý střed těla? Žádný problém, připravili jsme pro vás Prkennou výzvu – 30 denní výzvu složenou pouze ze dvou cviků určených na posílení core a celkového zpevnění postavy.

Úroveň 1

Technika cviků

Klasický plank

Boční plank

Více o prkenné výzvě

Každý tréninkový den během této výzvy tedy odcvičíte tři série s přestávkami 45 sekund klasického planku (prkna) a následně dvě série (jednu na každou stranu) bočního planku bez přestávky. Výjimkou jsou první a poslední den, kde je u klasického planku pouze jedna série, při které se v pozici snažíte udržet co nejdéle. Díky tomu snadno zjistíte, jak moc jste se zlepšili v průběhu celé výzvy.



Je Prkenná výzva vhodná pro začátečníky?

Ano, výzva je vhodná pro začátečníky, jelikož v začátcích cvičení je důležité právě posílení středu těla. Navíc si v průběhu 30 dní pomalu zvyknete na pravidelné cvičení a budete s ním tedy i s vyšší pravděpodobností nadále pokračovat.

Můžu výzvu kombinovat s jiným cvičením?

Tuto výzvu je určitě možné kombinovat s dalším cvičením. Přestože se totiž při planku zapojuje velké množství svalů, tak primárně je cvik zaměřený na střed těla. Pokud tedy v průběhu výzvy chcete cvičit více, zaměřte se na jiné svalové partie, nebo případně výzvu zkombinujte s kardiovaskulárním cvičením.

Máte nějaké dotazy nebo připomínky týkající se této výzvy? Ptejte se na našem fóru.

Líbí se Ti tento workout? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse k workoutu

  1. Profilový obrázek
    Jiří
    16. 5. 2019 08:43

    Dobrý den, měl bych dotaz na prkennou výzvu. V rámci cvičebních serií prosím o sdělení o jaký níže popsaný model se jedna?

    1) 30s plank, 45s pauza, 30s plank, 45s pauza, 30s plank, 45s pauza boční plank 20s na každou stranu bez pauzy, nebo
    2) 30s plank, 45s pauza, boční plank 20s na každou stranu bez pauzy, 45s pauza, 30s plank, 45s pauza, boční plank 20s na každou stranu bez pauzy, 45s pauza, 30s plank, 45s pauza, boční plank 20s na každou stranu bez pauzy, 45s pauza

    Děkuji Vám za odpověď a s pozdravem

    • Lukáš Jirsa
      16. 5. 2019 10:18

      Dobrý den,

      první varianta je správně. :)

  2. Profilový obrázek
    Jiří
    17. 5. 2019 07:23

    Děkuji :-)

  3. Profilový obrázek
    Vladimír
    5. 1. 2020 16:42

    Dobrý den.Nehrozí při dlouhodobém cvičení planku poškození plotének?

    • Lukáš Jirsa
      5. 1. 2020 17:05

      Dobrý den,

      plank jako takový není nijak nebezpečný cvik. Jde o cvik s vlastní vahou. Pokud je dodržena správná technika, nebude cvik znamenat zvýšené zdravotní riziko.

      Riziko je zde tedy především v případě nadváhy a nadbytku tuku v oblasti břicha, což způsobí nemožnost správného držení páteře, což by mohlo vést k její degeneraci.

      Drobné riziko také může být ve zvýšené zátěži vyvinuté na ramenní klouby, pokud jsou ramenní svaly slabé.

      Dále platí, že každá jednostranná zátěž dlouhodobě povede k opotřebování namáhaných partií.

      Obecně bychom proto doporučili plank cvičit pouze jako doplněk ke komplexnímu tréninku. Nemáte-li zdravotní problémy již nyní, jednorázově vás 30denní výzva nemůže nijak ohrozit. Pokud by jí člověk jel non-stop stále dokola, už jde nepochybně o přílišnou jednostrannou zátěž. A zejména v případě nedodržení správné techniky už by zde zdravotní riziko být mohlo.

      Zda výše zmíněné může platit pro Vás nemohu posoudit, protože neznám Vaši tělesnou stavbu, četnost cvičení, aktuální stav Vašich plotének a nevidím ani techniku vašeho planku.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Potřebujete více informací?

Sepsali jsme pro vás 10stránkový e-book o hubnutí a tvarování postavy.

Sepsáno na základě našich zkušeností s lidmi, jako jste vy (našimi čtenáři)

Potřebné informace přelouskáte snadno za jeden večer, získáte přitom informace, které hledáte, uceleně na jednom místě. Sepsali jsme ji na základě dotazů a zkušeností stovek našich čtenářů a klientů - běžných lidí, kteří chtěli shodit pár kilo a dostat se do formy.

Kniha mimo jiné obsahuje

  • Jak nastavit zdravý jídelníček
  • Jak hubnout a vytvarovat postavu
  • Jak správně počítat kalorie
  • Jak měřit výsledky
  • Jak změnit svůj život k lepšímu díky změně postavy

Jak získat náš e-book?

Ebook si můžete zakoupit nyní s dlouhodobou slevou 50 %. Místo 199 Kč tak zaplatíte jen 99 Kč. Zadejte do formuláře svůj e-mail, na který Vám zašleme údaje k platbě převodem. Po jejím provedení obratem obdržíte e-book do své e-mailové schránky.

Objednávka

Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít