Pullover

Zaměření cviku

Pullover je výborný cvik zaměřený na prsní a zádové svaly. Tento cvik v porovnání s jinými cviky není příliš oblíbený, což je rozhodně škoda, jelikož tento cvik výrazně pomáhá při rozvoji svalstva hrudního koše.

Na jaké svaly je pullover zaměřený?

Při tomto cviku se zapojuje hlavně velký sval prsní, přední sval pilovitý a široký sval zádový. V menší míře se však zapojují také další svaly, například triceps (zejména, pokud příliš pokrčujete ruce), deltový sval a další méně významné svaly.



Tento cvik je zároveň cvikem protahovacím. Platí však také to, že pokud pomocí pulloverů chcete rozvíjet prsní a zádové svalstvo, je potřeba mít dostatečnou flexibilitu, jinak cvik nebude příliš efektivní a navíc se tím zvýší riziko zranění.

Správná technika

Při tomto cviku mějte páteř v přirozeném prohnutí a vyhněte se souhybu celého těla – pohyb vychází pouze z ramenního kloubu. Souhyb těla tedy nijak nezvýší efektivitu cviku (to platí obecně u všech cviků).

Pokrčení rukou při spouštění činky vám umožní vytočit lokty a dosáhnout tak většího rozsahu pohybu a tedy i většího zapojení prsních svalů.

U pulloveru hrozí riziko pádu činky na obličej, a proto osu činky vždy pevně svírejte mezi palcem a ukazováčkem oběma rukama. Před cvičením vždy také zkontrolujte, že závity činky jsou dostatečně utaženy a činka je v dobrém stavu – pád několika kotoučů na obličej není o moc příjemnější, než pád celé činky.

Tipy a rady

Při cvičení s vyšší zátěží dávejte pozor, abyste to nepřehnali s rozsahem pohybu a nezpůsobili si zranění. To hrozí zejména u varianty cviku, která je ve videu ukázána jako poslední, tedy napříč přes lavici s neopřenou hlavou.

Pokud s tímto cvikem začínáte, doporučujeme začít s nižší zátěží a nejjednodušší variantou, tedy vleže na lavičce, kdy lze nejsnáze celý pohyb kontrolovat. Až budete mít zažitou správnou techniku, začněte postupně s vyšší zátěží a s variantou napříč přes lavičku.

Článek pokračuje po reklamě

Pokračování článku

Do posilovnyKomplexní cvikyS jednoručkamiSe zátěží

Líbí se Ti tento cvik? Doporuč jej svým přátelům




Diskuse ke cviku

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nahlásit chybu

Máme někde chybu?
Máme nové stránky, dej nám o ní prosím vědět



Bez cookies to nezvládneme. Více

Do Tvého počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo Ti usnadnit používání některých služeb webu (třeba košík, který si pamatuje tvoje zboží i po opuštění webu). Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Tě, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíš. Po stisknutí tlačítka „Chápu“ Tě následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít