Tipy na kardio cvičení v zimním období

Oproti teplým letním měsícům je v zimě mnohem méně možností, co se fyzických aktivit týče. Nejvíce se však tento problém projevuje v omezení kardia (aerobního cvičení) – ať už jde o běhání, jízdu na kole či na kolečkových bruslích, parkour a další. Existují však možnosti jak se věnovat kardiu, i když se vám zrovna nechce mrznout venku.

Pravidelné kardio cvičení je jedním z nejlepších způsobů, jak si udržovat váhu a také dobrou kondici. Jestliže jako já patříte mezi ty, kteří si po ránu rádi zaběhnou několik kilometrů, je pro vás zimní období spíše nepříjemnou záležitostí.

Někdo to vyřeší tak, že kardio přes zimu zkrátka úplně vynechá a následně nabytá kila na jaře zhubne. Muži se pak mohou soustředit pouze na nabírání svalové hmoty a na jaře se pustit do rýsování svalů. Jestliže vám ale tyto způsoby nevyhovují, máme pro vás několik tipů na zimní kardio aktivity.

Kardio cvičení doma

 Elastické švihadloSkákání přes švihadlo

Švihadlo je skvělá a relativně levná pomůcka, která vám se zvýšením tepové frekvence zaručeně pomůže. Zároveň na cvičení s ním není třeba nijak velký prostor. U skoků si snadno určíte intenzitu cvičení podle svých schopností tím, že budete skákat s meziskokem nebo bez něj. Navíc si můžete vybrat z více variant, jako jsou např. skoky na jedné noze, vajíčko, střídaní nohou či již náročnější dvojskoky.

Dřepy s výskokem

Na dřepy nepotřebujete žádné pomůcky, a když k nim ještě přidáte výskoky, rozhodně se zapotíte. Ve dřepu se dotýkejte země a dejte si přitom pozor, abyste neprohýbali záda. Ve výskoku zvedejte ruce nad hlavu. Nadechujte se při pohybů dolů a vydechujte při výskoku. Cvik můžete provádět i na jedné noze a znatelně si ho tím ztížit.

Angličáky (burpees)

Další skvělý cvik, na který nepotřebujete žádné pomůcky. Angličáky jsou zvláštní označení pro kliky s výskokem. Cvičte je tak, že se nejdříve předkloníte a položíte ruce na zem před sebe. Poté skokem přejděte do základní pozice pro kliky. Udělejte klik a skočte nohama směrem k rukám (do dřepu). Následně vyskočte s rukama nad hlavou.

Klik můžete provádět v různých variantách, které u nás na najdete v sekci cviky na prsní svaly.

V případě, že je pro vás cvik moc obtížný, můžete potom, co se dostanete do klikové pozice, samotný klik přeskočit a pokračovat dále. Jestliže vytrváte, po nějaké době pro vás budou angličáky hračka!

Kardio stroje

Jako poslední možnost uvádíme kardio stroje, mezi které patří např. rotoped, stepper anebo běžecký pás. V případě, že si je budete chtít pořídit domů, pro vás však mohou znamenat vcelku vysokou investici a navíc zabírají dost místa (zejména běžecký pas). Zvažte proto, jestli nebude lepší chodit cvičit na těchto strojích do fitness centra.

Zimní kardio cvičení venku

Je sice pravda, že možnosti v zimě spíše ubývají, ale objevuje se také několik nových. Samozřejmě to je skupina zimních sportů – lyžování, snowboarding, běžkaření, bruslení a další. Máte-li možnost jet na hory nebo nachází-li se nedaleko od vás běžkařská dráha či zamrzlý rybník, určitě toho využijte.

Jestliže není sníh ani náledí, můžete chodit běhat nebo jezdit na kole i v zimě. Vždycky se ale pořádně oblečte a i když vám bude horko, žádnou vrstvu si nesvlékejte. Také dbejte na dostatečný příjem vitamínů i ostatních živin. Snažte se co nejvíce nadechovat nosem a chránit tak dýchací cesty před chladem.

Banner shybyCZ
Jan Kuděj

Jan Kuděj

Fitness instruktor, spoluzakladatel FitYOU.cz a nadšenec do cvičení v jakékoliv formě.

TIP: Rozveďte o tomto článku diskusi na našem novém diskusním fóru.

Zanechat komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít