Jan Kuděj: Můj příběh, trénink a strava [Blog]

Jsem spoluzakladatelem fitness magazínu FitYOU.cz. Je mi 21 let a v současnosti studuji podnikovou ekonomiku a management na Vysoké škole ekonomické v Praze.

V dětství jsem zkusil mnoho sportů – hrál jsem fotbal, hokej, tenis, florbal, volejbal a chodil jsem i na karate. Nic z toho mě však nezaujalo natolik, abych u toho vydržel dlouho, a tak jsem se postupně dostal k tomu, že zhruba v 15 letech už jsem kromě hraní počítačových her nedělal vůbec nic.

Mým oblíbeným jídlem navíc byly chipsy, vedle kterých jsem spořádal velké množství sladkostí. Nelze se tedy divit tomu, že jsem vždycky byl tlustější než většina ostatních dětí.

Začátky cvičení

Zlom přišel v 18 letech. V té době jsem již vážil 85 kg (měřím 177 cm), a to už na mě bylo opravdu moc. Pak jsem objevil něco, co odstartovalo moji proměnu – Tonyho Hortona a hlavně jeho P90X. I když dnes vím, že tento program není dokonalý a není určen pro každého, tak pro mě tehdy byl přesně tím, co jsem potřeboval.

Cvičení podle videa mi zkrátka perfektně vyhovovalo. Každý den jsem poctivě cvičil někdy i 2 hodiny a upřednostňoval to před vším ostatním. V podstatě jsem byl posedlý plněním stanoveného plánu.

P90X jsem odcvičil 2x a pak jsem pokračoval s programem Insanity. Během toho jsem zhubnul přes 15 kg a zároveň ohromně zesílil – zpočátku jsem např. zvládal pouze 2 shyby a poté více než 10.

Postupně mi došlo, že cvičím až příliš moc a ustoupil jsem od každodenního cvičení (ke kterému se však poslední době opět pomalu vracím).

P90X proměna

Před a po P90X + Insanity

Současnost a cvičení

Odcvičením Insanity to pro mě však zdaleka neskončilo. Poslední 3 roky na sobě neustále pracuji a nepřestávám se vzdělávat. Během této doby snad nebylo období delší než týden, kdy bych vůbec necvičil.

Moje současná forma

Za tu dobu jsem zjistil, jaké cvičení mě nejvíce baví – je to kalisthenika (cvičení s váhou vlastního těla). Pokud jde o sporty, začal jsem se věnovat sportovní gymnastice. Proč? Přijde mi jednoduše úžasné dokázat se svým tělem takové pohyby, jako jsou přemety a salta. Je to znakem toho, že máte dokonalou kontrolu nad svým tělem, a to mi dává smysl.
V současnosti cvičím zhruba 6x týdně – v liché dny mám posilovací tréninky a v sudé dny kardio + břicho. Svůj tréninkový plán však neustále upravuji a vylepšuji na základě nových poznatků nebo na základě změn mých cílů.

Založení FitYOU.cz

Nejvíce jsem se toho naučil během posledního roku a čtvrt, tedy během doby, po kterou pracuji na tomto webu. Nedávno jsem navíc dokončil trenérský kurz a získal tak certifikát instruktora fitness. Stále však mám co se učit, vždycky totiž je, a vždycky bude, co se učit.

A jak to bylo se založením FitYOU.cz? Lukáš mi řekl: „Hele, ty stejně nemáš co na práci, tak založíme fitness magazín.“ A já souhlasil – nadchlo mě to… no a vlastně jsem vážně neměl co na práci.

Jak se stravuji

Poté, co jsem začal cvičit, jsem postupně začal měnit také svůj jídelníček. I když totiž hodně cvičíte, bez adekvátního jídelníčku to zkrátka nejde. Jestliže tohle nevíte už zpočátku, rychle to zjistíte, protože vaše výsledky pravděpodobně nebudou takové, jaké byste si přáli.

Vločky s mlékem a sušeným ovocem

Moje typická snídaně

Snídám většinou vločky s mlékem a sušeným ovocem.  K obědu si pak dávám zpravidla maso s rýží, těstovinami nebo kuskusem a samozřejmě s hromadou zeleniny. Odpoledne jím často vejce s celozrnným pečivem nebo také luštěniny (zejména fazole). Večer potom pravidelně den zakončuji tvarohem s mlékem a banánem.

Nejím však samozřejmě pořád to samé – tohle je pouze ukázka toho, jak se stravuji nejčastěji. Na svém jídelníčku ale také neustále pracuji – nedávno jsem například téměř úplně přestal jíst sladkosti. Dále do svého jídelníčku zařazuji další zdroje bílkovin (hlavně rostlinné), jako je sójové maso, tofu nebo čočka.

Pokud jde o doplňky stravy, tak užívám pouze úplný základ – protein a kloubní výživu.

Co bude dál?

S FitYOU.cz máme velké plány. Už ze začátku jsme počítali s tím, že to bude velký a dlouhodobý projekt. Momentálně toho máme hodně rozdělaného – spouštíme fórum, upravujeme web, doplňujeme katalog cviků…

Doufám, že se z FitYOU jednoho dne stane místo, kde lidé naleznou veškeré informace o fitness a zdravém životním stylu, které jim pomohou na cestě k dosažení jejich cílů a že díky tomu vytvoříme komunitu skvělých lidí.

Obchod FitYOU.cz
Jan Kuděj

Jan Kuděj

Fitness instruktor, spoluzakladatel FitYOU.cz a nadšenec do cvičení v jakékoliv formě.

TIP: Rozveďte o tomto článku diskusi na našem novém diskusním fóru.

1 Komentář

  • Pavlína

    13. 12. 2014 ve 19:26

    Odpověd

    Ahoj jsem Pavlína je mi 13 let a pravidelně každý den dělám kliky a tahle stránka mě zaujala. Moc děkuji za videa hodně jsem se toho dozvěděla a začnu se taky učit kliky na jedné ruce. Takže moc díky.

Zanechat komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít