Cviky » Zádové svaly » Shyby podhmatem

Jak cvičit shyby podhmatem?

Shyby podhmatem jsou velmi oblíbenou variantou shybů. Šířka úchopu u tohoto cviku je přibližně stejná jako šířka vašich ramen. Opakování začínejte vždy s nataženýma rukama a vytáhněte se alespoň do takové výšky, aby vaše brada byla stejně vysoko jako hrazda.

Dýchání

Před prvním opakováním se dostatečně nadechněte a při vytahování nahoru vydechujte. Poté se při spouštění dolů opět nadechněte a poté se můžete pustit do dalšího opakování.

Na co si dát pozor

Při cvičení shybů vás bude určitě lákat různě si pomáhat švihem celého těla. To vám ale s posílením zádového svalstva nijak nepomůže. Překřižte si proto nohy a cvičte shyby čistě bez zbytečných pohybů navíc.

Důležité je také podsazení pánve a tlačení lopatek směrem dolů (neměla by pracovat horní část trapézu). Tím dosáhnete maximálního zapojení širokého svalu zádového, na který jsou shyby primárně zaměřeny.

Tip pro začátečníky

Hrazda - více úchopů

Jestliže začínáte a ještě nejste schopni se vytáhnout nahoru, podívejte se na naše video pro začátečníky a přečtěte si náš článek o shybech.

Jestliže chcete posilovat zádové svalstvo i doma, doporučujeme vám pořídit si hrazdu do dveří.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít