Cviky » Zádové svaly » Shyby podhmatem

Jak cvičit shyby podhmatem?

Shyby podhmatem jsou velmi oblíbenou variantou shybů. Šířka úchopu u tohoto cviku je přibližně stejná jako šířka vašich ramen. Opakování začínejte vždy s nataženýma rukama a vytáhněte se alespoň do takové výšky, aby vaše brada byla stejně vysoko jako hrazda.

Dýchání

Před prvním opakováním se dostatečně nadechněte a při vytahování nahoru vydechujte. Poté se při spouštění dolů opět nadechněte a poté se můžete pustit do dalšího opakování.

Na co si dát pozor

Při cvičení shybů vás bude určitě lákat různě si pomáhat švihem celého těla. To vám ale s posílením zádového svalstva nijak nepomůže. Překřižte si proto nohy a cvičte shyby čistě bez zbytečných pohybů navíc.

Důležité je také podsazení pánve a tlačení lopatek směrem dolů (neměla by pracovat horní část trapézu). Tím dosáhnete maximálního zapojení širokého svalu zádového, na který jsou shyby primárně zaměřeny.

Tip pro začátečníky

Hrazda - více úchopů

Jestliže začínáte a ještě nejste schopni se vytáhnout nahoru, podívejte se na naše video pro začátečníky a přečtěte si náš článek o shybech.

Jestliže chcete posilovat zádové svalstvo i doma, doporučujeme vám pořídit si hrazdu do dveří.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz