Cviky » Zádové svaly

 

Zádové svaly a jejich posilování

Zádové svaly patří mezi svalové skupiny, které bývají často ochablé. To vede k zakulacování v oblasti hrudní páteře a také k bolestem zad, které se potom lidé snaží řešit všemi různými způsoby, jako jsou masáže či různé mastičky. Nejlepším řešením je přitom správně posilovat zádové svaly.

Horní fixátory lopatek

Řadíme sem horní část trapézového svalu a zdvihač lopatky. Jejich funkcí je zvedání (elevace) lopatek. Bývají však přetíženy, čímž dochází ke krčení ramen. Proto je třeba posilovat jejich antagonisty – dolní fixátory lopatek.

Mezilopatkové svaly

Do skupiny mezilopatkových svalů spadají svaly rombické a také střední část trapézu. Jejich funkcí je stahování lopatek směrem k sobě. Tyto svaly jsou zpravidla ochablé, což je jednou z hlavních příčin zakulacování zad.

Dolní fixátory lopatek

Mezi dolní fixátory lopatek řadíme široký sval zádový, dolní část trapézu a také přední sval pilovitý, který už však spadá spíše mezi prsní svaly.

Jejich funkce je stahování lopatek dolů (deprese). Ve srovnání s horními fixátory mají tedy opačnou funkci. Stejně jako mezilopatkové svaly bývají oslabené, a je tedy třeba je posilovat.

Podrobněji o zádových svalech zde

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Banner shybyCZ

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít