Cviky » Zádové svaly

 

Zádové svaly a jejich posilování

Zádové svaly patří mezi svalové skupiny, které bývají často ochablé. To vede k zakulacování v oblasti hrudní páteře a také k bolestem zad, které se potom lidé snaží řešit všemi různými způsoby, jako jsou masáže či různé mastičky. Nejlepším řešením je přitom správně posilovat zádové svaly.

Horní fixátory lopatek

Řadíme sem horní část trapézového svalu a zdvihač lopatky. Jejich funkcí je zvedání (elevace) lopatek. Bývají však přetíženy, čímž dochází ke krčení ramen. Proto je třeba posilovat jejich antagonisty – dolní fixátory lopatek.

Mezilopatkové svaly

Do skupiny mezilopatkových svalů spadají svaly rombické a také střední část trapézu. Jejich funkcí je stahování lopatek směrem k sobě. Tyto svaly jsou zpravidla ochablé, což je jednou z hlavních příčin zakulacování zad.

Dolní fixátory lopatek

Mezi dolní fixátory lopatek řadíme široký sval zádový, dolní část trapézu a také přední sval pilovitý, který už však spadá spíše mezi prsní svaly.

Jejich funkce je stahování lopatek dolů (deprese). Ve srovnání s horními fixátory mají tedy opačnou funkci. Stejně jako mezilopatkové svaly bývají oslabené, a je tedy třeba je posilovat.

Podrobněji o zádových svalech zde

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz