Cviky » Tricepsy

 

Triceps je jediným svalem na zadní části paže. Ve srovnání s bicepsem bývá spíše oslabený. Při častém posilování však může dojít i k jeho zkrácení, a proto je ho třeba protahovat.

Posilování a funkce tricepsů

Sval se skládá ze 3 hlav – jedné dlouhé a 2 krátkých. Jejich hlavní funkcí je extenze neboli natahování ruky v lokti. Jedná se tedy o antagonistu bicepsu, jehož funkce je opačná (provádí flexi neboli pokrčení ruky). Vedlejší funkcí dlouhé hlavy je potom také zapažení.

Triceps tedy jednoduše posilujete při natahování rukou. Pouze však v případě, že sval musí překonávat nějaký odpor – ať už se jedná o váhu vlastního těla nebo o činku.

TIP: Jelikož tricepsy tvoří celou zadní část paže, je ideální zařadit na ně více cviků, které si nebudou moc podobné.

Více o tricepsech v článku Poznejte svaly na rukou: Svaly paže a předloktí

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Banner shybyCZ

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít