Cviky » Stehenní svaly

 

Stehenní svaly a jejich posilování

Stehenní svaly nám umožňují vykonávat většinu pohybů v koleni a některé z nich částečně také v kyčelním kloubu.

Na přední straně stehna najdeme zejména kvadriceps, který umožňuje narovnání (extenzi) nohy v kolenním kloubu a částečně se podílí také na ohybu v kloubu kyčelním. Nejznámějším cvikem pro jeho rozvoj jsou jednoznačně dřepy.

Zadní stranu stehna potom utváří skupina svalů zvaných hamstringy. Ve srovnání s kvadricepsem mají opačnou funkci, tedy ohyb v koleni a narovnání v kyčli.

Na vnitřní straně stehen potom ještě najdeme skupinu tenkých svalů nazývanou adduktory stehna. Ty nám umožňují přinožení.

Tendence ke zkrácení

Zkrácené stehenní svaly jsou velmi častou záležitostí a jejich protahování je opravdu důležité. Zkrácení svalů je spojené s jejich přetížením, což zvyšuje riziko zranění. Zkrácené svaly navíc zapříčiňují nesprávné držení těla, což může vést k dlouhodobým zdravotním problémům.

Více o stehenních svalech

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít