Cviky » Rozpažování s jednoručkami

Rozpažování s jednoručkami vleže na rovné lavici je izolovaný cvik zaměřený na prsní svaly. Na správnou techniku cviku se můžete podívat na následujícím videu:

Jakou volit zátěž?

U tohoto tvarovacího cviku je vhodné volit spíše nižší zátěž, jelikož na prsní svaly je vyvíjen větší nátlak. To je způsobeno tím, že ruce jsou při cviku pouze mírně pokrčeny. Činky je tedy potřeba mít plně pod kontrolou a provádět cvik spíše pomaleji, aby nedošlo ke zranění.

Pokud chcete cvik provádět s vyšší zátěží a zaměřit se spíše na objem, doporučujeme více pokrčit ruce. Na objem jsou však vhodné spíše tlaky, kde lze snadno využívat podstatně větší zátěž. Vhodné je tedy oba cviky kombinovat a rozpažky zařadit na procítění na závěr tréninku prsou.

Jak se liší rozpažky od tlaků?

Zásadním rozdílem je to, že při rozpažkách se nemění úhel v loktech, zatímco při tlacích ano. Při tlacích se tak zapojují kromě prsních svalů také tricepsy, k čemuž při rozpažkách nedochází. Z toho důvodu je rozpažování s jednoručkami izolovaným cvikem pouze na prsa.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz