Cviky » Prsní svaly

Prsní svaly a jejich posilování

Do skupiny prsních svalů řadíme celkem 3 svaly – velký sval prsní, malý sval prsní a méně známý přední sval pilovitý.

Velký sval prsní

Nejobjemnější z prsních svalů je velký sval prsní. Tento sval zároveň tvoří povrchovou vrstvu prsních svalů. Jeho posilování je proto zásadní, pokud chcete dosáhnout velkého objemu hrudníku.

Velký prsní sval se ještě dále dělí na 3 části: horní, střední a dolní. Na 3 části se dělí z toho důvodu, protože jejich posilování je mírně odlišné.

Jeho funkcí je především připažení (addukce), předpažení a částečně také vnitřní rotace paže.

Malý sval prsní a přední sval pilovitý

Oproti velkému prsnímu svalu méně objemné svaly. Malý sval prsní je ukryt pod velkým svalem prsním a jeho funkcí je stahování ramene směrem dolů a také dopředu. Funkcí předního pilovitého svalu je potom zejména přitahování lopatky k hrudníku.

Přečtěte si podrobněji o prsních i ostatních svalech hrudníku ZDE.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít