Cviky » Břišní svaly

 

Cviků na břicho existuje velké množství. Ne všechny jsou však úplně vhodné. Přečtěte si proto také článek Způsoby jak posilovat břicho.

Břišní svaly dělíme do 3 skupin: přední, boční a zadní břišní svaly.

Funkce a posilování břišních svalů

Břišní svaly mají mnoho funkcí. Přední břišní svaly (zejména pak přímý svaly břišní) provádí ohyb trupu, resp. přitažení hrudníku k pánvi.

Boční břišní svaly (hlavně vnější a vnitřní šikmý sval břišní) potom zajišťují úklony do stran a rotaci trupu.

Zadní břišní svaly pak společně s bočními břišními svaly provádí úklony do stran. Mnohé břišní svaly se zapojují také při dýchání.

TIP: Uvedenými pohyby také jednotlivé svaly posilujete!

Přečtěte si podrobněji o jednotlivých břišních svalech ZDE.

Hlubší vrstvy břišních svalů potom zajišťují stabilitu páteře a rozkládají i tlak, který je na páteř vyvíjen, čímž jí i chrání. Více se o hlubokých svalech a důvodech, proč je posilovat, dočtete v článku Střed těla a hluboký stabilizační systém páteře.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Obchod FitYOU.cz