Cviky » Břišní svaly

 

Cviků na břicho existuje velké množství. Ne všechny jsou však úplně vhodné. Přečtěte si proto také článek Způsoby jak posilovat břicho.

Břišní svaly dělíme do 3 skupin: přední, boční a zadní břišní svaly.

Funkce a posilování břišních svalů

Břišní svaly mají mnoho funkcí. Přední břišní svaly (zejména pak přímý svaly břišní) provádí ohyb trupu, resp. přitažení hrudníku k pánvi.

Boční břišní svaly (hlavně vnější a vnitřní šikmý sval břišní) potom zajišťují úklony do stran a rotaci trupu.

Zadní břišní svaly pak společně s bočními břišními svaly provádí úklony do stran. Mnohé břišní svaly se zapojují také při dýchání.

TIP: Uvedenými pohyby také jednotlivé svaly posilujete!

Přečtěte si podrobněji o jednotlivých břišních svalech ZDE.

Hlubší vrstvy břišních svalů potom zajišťují stabilitu páteře a rozkládají i tlak, který je na páteř vyvíjen, čímž jí i chrání. Více se o hlubokých svalech a důvodech, proč je posilovat, dočtete v článku Střed těla a hluboký stabilizační systém páteře.

 

TIP: Navštivte naše nové diskusní fórum.
Banner shybyCZ

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít