5 TIPů pro štíhlou postavu: Jak zhubnout na břiše

Břicho patří mezi ty části těla, kterým se dostává při hubnutí největší pozornosti. Každý se chce zbavit svého „špeku“ a znovu dopnout staré kalhoty, vejít se do milovaných šatů. Dvě sady sklapovaček ráno a večer vám však nepomohou.

Zhubnout „pouze na břiše“ je nesmysl

Mezi lidmi se postupně rozšířil mýtus, že cviky na břicho mají přímý vliv na břišní zásoby tuku. Podporují jej i neustálé TV reklamy na stále „dokonalejší“ stroje sloužící tomuto účelu.

Problém je, že tímto způsobem svůj „pupek“ nikdy neshodíte. Jediným výsledkem může být nárůst svalové hmoty v posilovaných místech a díky tomu paradoxně ještě větší zakulacení postavy. Proč?

Na rozdíl od posilování svalů, tukové zásoby jsou spalovány rovnoměrně. Přírodní cestou nelze spalovat tuk pouze v určitě oblasti těla tím, že ji budeme zatěžovat. Už jste viděli někoho, kdo je v obličeji obézní, má dokonale vyrýsovaný trup a nohy opět „oplácané“?

Jak tedy správně hubnout

1) Kardio cvičení: Spalte přebytečné kalorie

Základní podmínkou je dostatečný pohyb a výdej energie. Dejte si do těla a dávkujte si intenzivní trénink – každý den minimálně 20 minut denně. Zátěž můžete i střídat. Jeden den půjdete na dvacet minut běhat, druhý den se vydáte na hodinovou procházku, či jízdu na kole.

Doporučené aktivity

  • Chůze
  • Běhání
  • Plavání
  • Jízda na kole
  • Aerobik, zumba…
  • Tenis, fotbal…

2) Posilujte svaly rovnoměrně

Neodrazujeme vás od posilování, nesoustřeďte se ale na jednu část těla. Když přinutíte svaly k růstu a regeneraci, opět se vám podaří spálit další kalorie. Svalová hmota ke svému růst také potřebuje energii.

Posilujte celé tělo od ramen až po lýtka.

3) Jezte zdravě

Strava je stejně důležitá jako pohyb. Můžete strávit půl dne běháním, ale když pak sednete do fastfoodu na menu s velkou colou, které zajíte zmrzlinou, nemůžete očekávat valné výsledky.

Nezbytná je vyvážená konzumace bílkovin, sacharidů a tuků. O těch jsme se již rozepsali v našich článcích o stravě. Z lednice musí zmizet nadbytek živočišného tuku, sladkosti, uzeniny…

Omezte se na 5-6 jídel denně.

4) Omezte alkohol

Pivní pupek v Česku vlastní každý druhý muž. Jednou za čas není trocha alkoholu na oslavě problém. Vysedávat ale každý večer na pivu vhodné není. Pivaři se zkrátka tuku na břiše a na prsou nezbaví.

Tělo také ze všeho nejdříve pracuje na odbourání alkoholu a místo budování svalové hmoty musí trávit noci touto „zbytečnou“ činností.

Dopřejte si trochu alkoholu o víkendu, jinak ale pijte vodu, případně zelený čaj.

5) Vydržte: Motivace je nejlepším motorem

Opakování je matka štíhlé postavy, hubený z nebe nespadl.

Hubnutí je běh na dlouhou trať. Všichni chceme rychlé výsledky a pohled do zrcadla nás sráží na zem. Pokud ovšem vydržíte, výsledky se dostaví, jen nesmíte mít přehnaná očekávání.

Pořizujte si své snímky, zpětně tak snáze rozeznáte svůj pokrok. Když se budete prohlížet každé ráno a večer, nepoznáte rozdíl. Zpětně ovšem ano.

Pravidelně si měřte zásoby tuku, BMI a zapisujte si výsledky. Zlepšení vám pomůže udržet motivaci. Následně se s chutí můžete zaměřit na nabrání svalové hmoty.

Obchod FitYOU.cz
Lukáš Jirsa

Lukáš Jirsa

Internetový podnikatel a student se snahou o zdravý životní styl. Najdete mě také na mých osobních stránkách.

TIP: Rozveďte o tomto článku diskusi na našem novém diskusním fóru.

Zanechat komentář

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*

Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Podrobnosti

Do vašeho počítače mohou být během používání tohoto webu dočasně uloženy soubory cookie. Pomáhají nám analyzovat návštěvnost, zobrazovat personalizované reklamy, nebo vám usnadnit používání některých služeb webu. Cookies jsou používány výhradně za účelem zkvalitňování služeb a nejsou nijak nebezpečné. Účelem této zprávy je splnění povinnosti informovat Vás, že cookies jsou nezbytnou součástí tohoto webu a jeho používáním s tím souhlasíte. Po stisknutí tlačítka „rozumím“ Vás následující rok tato zpráva nebude znovu obtěžovat.

Zavřít